Sabtu, 30 Oktober 2010

~ TEMAN YANG MENEMANI~



Teman, kehadiranmu sangat berharga dalam diriku,
terasa diri dihargai dan diperlukan dalam setiap detik,
pengalaman mu yang engkau kongsikan dengan aku
merupakan satu peringatan dan boleh aku jadikan pengajaran untuk diri ku,
dan aku pernah berkongsi masalah ku, kesusahan ku, serta kegembiraanku,
dengan rasa sifat seorang teman yang ada dalam dirimu,
engkau memberikan kata-kata semangat, jadi pendengar setia, serta dengan penuh bermotivasi menegurku, menasihatiku dan engkau memberitahuku satu tindakan yang baik untuk aku lakukan,

~semua orang perlukan kawan~
Aku akan menemanimu wahai teman sekiranya engkau memerlukan aku,
dan jika tidak, aku tidak kisah, kerana mungkin pada ketika itu engkau dalam keadaan gembira dan bahagia, tetapi percayalah aku sentiasa bersedia memenuhi kehendakmu semampuku,
susah senang kita hadapinya bersama,
ukhuwwah yang terjalin eratkan dengan senyuman ataupun ucapan dan tindakan,
jika tidakpun, senyuman sesaat itu sudah cukup berharga buat diriku...hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan